Programski jezik SCRATCH

Programski jezik SCRATCH

Avtor: Sara Medvešček

Uvod

Scratch je programski jezik, namenjen začetkom programiranja. Zanimiv je predvsem zato, ker namesto pisanja programske kode premikamo in zlagamo pisane grafične bloke.

Namestitev programa

Iz uradne spletne strani //scratch.mit.edu/scratch_1.4/ si namestimo program glede na to, kateri operacijski sistem uporabljamo.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika1.png)

Odpiranje programa

Ko je program nameščen, ga odpremo.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika2.png)

Sprite oziroma figura

Sedaj vam bom pokazala, kako se naredi preprosto igro streljanja letečih krožnikov.

V datoteki izberemo sprite oziroma figuro, lahko pa jo narišemo sami. Premikanje te figure bomo med samo igro opazovali na odru.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika3_2.png)

Da je igra izvirnejša, sem se odločila, da sama narišem leteči krožnik in strelca. Ker pa bo leteči krožnik, ko bo enkrat ustreljen spremenil videz, to pomeni, da potrebujemo še dodatno figuro.

Ukazi

Pri izdelavi igre izbiramo med ukazi, razdeljenimi na 8 skupin. Znotraj vsake skupine so vsebinsko podobni ukazi, ki so pobarvani z isto barvo.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika4.png)

Igra

Med ukazi na levi strani izberemo funkcije, kot so prikazane na sliki.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika5.png)

Naša prva kocka "ko je pritisnjen" nam pove, da igro začnemo s klikom na zastavico. S prvo funkcijo "preklopi na videz nlp" izberemo izgled začetne figure. Uporabimo funkcijo "za vedno", ki bo dejanje ponavljala. Znotraj te funkcije določimo premikanje in zvok. Z ukazom "ko je pritisnjen space" povemo, da bomo leteči krožnik streljali s preslednico. Pove še, da se bo ukaz izvršil le, če se bomo krožnika dotikali z miško. Takrat bomo tudi prešli na drugo figuro z "preklopi na videz nlp1" Končamo z ukazi "končaj vse", "ustavi vse zvoke" "končaj izvajanje".

Igra

Čeprav bi radi imeli več enakih letečih krožnikov, to še ne pomeni, da moramo za vsakega posebej napisati enake ukaze. Preprosto kliknemo na štampiljko.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika6.png)

Igra

Sedaj sestavimo še ukaze našega strelca. To bo figura, ki jo bomo premikali z miško.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika7.png)

Igra

Za lepši izgled igre nastavimo še ozadje.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika8.png)

Igra

In sedaj se igra prične.

(http://www2.nauk.si/files/600/slika9.png)

Konec

hvala za ogled ;)

0%
0%